Problemes amb NSToolbar

hola he creat un NSToolbar amb interface builder que te tres items
un el del color un el del format de text y l'ultim el print, be els dos primers funcionen sense fe res, pero el de print surt de color gris
he probat de conectar lo a l'accio print que surt per defecte pero no funciona , lo extrany es que el print del menu de l'aplicacio funciona tambe a la primera sense fer res, no se per que amb el del toolbar ho han fet tan dificil. ¿Algu em podria explicar que he de fer per que funcioni sense tenir que escriure masa codi y teniu en compte que soc nou amb aixo de la programacio?

Lluis  sep  27 abril 2009 12:53

Un botó o menú no s'activa (color gris) si la seva acció no està connectada.

Hauries de mirar a quin objecte i mètode on està connectat el menú "print". Normalment ho està a la vista de la finestra principal.

Llavors, agafes el botó "print" de la barra d'eines (fent doble clic sobre la barra d'eines es mostren tots) i connectes la seva acció al mateix element (suposo que la vista de la finestra, però en pots seleccionar un altre) i selecciones el mateix mètode (segur que és el print).

Suposo que saps com es connecten les accions: amb el botó dret del ratolí arrossegues des del botó "print" fins a la vista que vols imprimir, i després selecciones el mètode del llistat que et mostra (el mètode print és el que vols).

P.S: Tot això t'ho he dit de memòria, potser el mètode no és diu print però quelcom semblant és dirà. I potser no és la vista l'element. Suposo que ja t'hi adaptaràs.

Xin  sep  27 abril 2009 17:46

ho he probat ha totes les finestres posibles y directament al nstextview y no em funciona , he creat un projecte nou y tampoc funciona.

Lluis  sep  27 abril 2009 22:10

Ara hi he fet un cop d'ull:
- El menú per defecte es connecta amb el "First Responder" que representa l'element més proper seleccionat que tingui el mètode print. (Així funciona i em mostra la previsualització del textview). L'element seleccionat (First Responder)

- Ho he canviat per la vista de la finestra i ara surt tota la vista centrada al mig de la pàgina.

imatge

- He intentat enllaçar el botó del menú i tampoc hem funciona. No sé perquè passa. Sembla com si no existís el mètode. :(

Ja t'ho miraré demà amb més calma. ;)

Xin  sep  27 abril 2009 22:37

Moltes mercès.

Lluis  sep  28 abril 2009 00:28

Hola Lluís,

Em sembla que és un problema amb l'Interface Builder que no acaba de connectar el botó amb el mètode print, o potser aquest botó no queda activat per defecte.

Es podria modificar aquest comportament des del codi del programa, però jo et recomano és crear un botó nou per fer les tasques d'impressió. Hauràs de trobar una imatge adient, per això. ;)

imatge

Xin  sep  28 abril 2009 08:31

Fantastic ya esta resolt funciona be , moltes mercès.

Lluis  sep  28 abril 2009 13:12

Me n'alegro, no t'oblidis d'esborrar el botó original d'imprimir. I si tens algun dubte, no dubtis a preguntar-lo. ;)

Xin  sep  28 abril 2009 13:16

Selecciona'l abans d'enviar el commentari